【公式】MONOLブログ(バギオ)|フィリピン政府観光省推薦校

フィリピンバギオMONOL選ばれる理由は真面目な学習・生活環境。フィリピンの教育都市バギオで口コミから広がった老舗人気校MONOL公式ブログ

【Huni】バギオMONOL体験談⑧ 卒業体験談

みなさん、こんにちは~

MONOLサポーターHuniです^^

今日は最終記事なので、MONOLに来て感じたことをシェアできればと思います^^

私がMONOLに来た時は文章ではなく、知っている簡単な単語を言うレベルでした。

しかし、MONOLで2か月生活をしてみて、実力が上がって会話するときに自信さえ出てきました。

多くの先生と友人に出会いました。

フィリピン人の先生や外国の友人と接するのは初めてだったので緊張しましたが

本当にみんな優しいし良い人ばかりなので、すぐに環境にもなじめました。

今では国籍関係なく、仲の良い友人ができました。

MONOLでの経験は一生忘れられません。

本当にこの仲間たちをおもうと寂しいです。

MONOLでの生活、本当に幸せでした。

ありがとうございました^^

Hello everyone! I am Huni.

I want to share my experiencese while i was in Monol.

The first time I came to Monol, I could hardly speak English.

I could just speak some words in English, but not complete sentences.

Living in Monol for two months, I improved my English skills

and also built my confidence to communicate using English with others.

I have also met many friends and teachers there.

But making foreign friends made me nervous because I had never experienced befriending foreigners. However, all of them were very kind and friendly so I had adjusted easily.

They became my close friends regardless of their nationalities.

Even though I left Monol, I cannot forget the memories and experiences that I had.

In addition, I will miss all the people whom I met in Monol.

I warmly express my gratitude to Monol, friends and teachers.

I was very happy to meet you.

I will miss you! Thank you!